50 odstínů cukru

50 odstínů cukru

Cukr je téma pro někoho známé pro někoho neznámé. Určitě je to ale látka, se kterou se každý ve svém životě potkal. V tomto článku se zaměříme na škodlivé účinky této látky. Naším cílem je, abyste se zamysleli nad vlastní konzumací cukru a tento návyk minimalizovali nebo odstranili.

Z naší zkušenosti a zkušenosti našich klientů, kteří prošli Holistickou Nutriční Optimalizací, víme, že to není úplně jednoduché si odvyknout. Člověk, který to opravdu podstoupí, tak má teprve to pravé porozumění, jak moc je na cukru závislí.

Dnes nebudeme cukr rozebírat podrobně, ale rádi bychom zde uvedli 50 nežádoucích účinků, které může cukr vyvolávat, a tím i 50 důvodů k omezení cukru. Naším cílem je vás vzdělávat v oblasti holistické výživy a tím si udržovat své zdraví. Tak jdeme na to:

  1. Cukr může potlačit imunitní systém.
  2. Cukr narušuje minerálních vztahy v těle.
  3. Cukr může přispívat k osteoporóze.
  4. Cukr konzumovaný během těhotenství a kojení může ovlivnit tvorbu svalové síly u potomků, což může ovlivnit schopnost jedince cvičit v pozdějším věku.
  5. Cukr může vést ke kyselosti začívacího traktu.
  6. Cukr může způsobit rychlý nárůst hladiny adrenalinu u dětí.
  7. Cukr může zvýšit reaktivní formy kyslíku (ROS), které mohou poškodit buňky a tkáně.
  8. Cukr může způsobit hyperaktivitu, úzkost, neschopnost soustředit se a mrzutost u dětí.
  9. Cukr může způsobit výrazný nárůst triglyceridů.
  10. Cukr snižuje schopnost organismu bránit se proti bakteriální infekci.
  11. Cukr způsobuje pokles elasticitu tkáně a funkci – čím více cukru jíte, tím více elasticity a funkci ztratíte.
  12. Cukr snižuje lipoproteiny (HDL).
  13. Cukr může vést k nedostatku chrómu.
  14. Cukr může vést k rakovině vaječníků.
  15. Cukr může způsobit předčasné stárnutí.
  16. Cukr způsobuje deficit mědi.
  17. Cukr narušuje vstřebávání vápníku a hořčíku v těle.
  18. Cukr může způsobit, že oči se stanou náchylnější k makulární degenerace související s věkem.
  19. Cukr může způsobit žlučníkové kameny.
  20. Cukr může způsobit artritidu.
  21. Cukr může způsobit onemocnění srdce.
  22. Cukr může způsobit zánět slepého střeva.
  23. Cukr může způsobit hemoroidy.
  24. Cukr může způsobit křečové žíly.
  25. Cukr může vést k onemocnění parodontu.
  26. Cukr přispívá ke kyselosti slin.
  27. Cukr může způsobit snížení senzitivity k inzulínu.
  28. Cukr může snížit množství vitaminu E v krvi.
  29. Cukr může zvýšit hladinu cholesterolu.
  30. Cukr může narušit vstřebávání bílkovin.
  31. Cukr způsobuje potravinové alergie.
  32. Cukr může přispět k diabetu.
  33. Cukr může vést k ekzému u dětí.
  34. Cukr může narušit strukturu DNA.
  35. Cukr může změnit strukturu bílkovin.
  36. Cukr může způsobit šedý zákal.
  37. Cukr napomáhá nekontrolovanému růstu Candida albicans (kvasinkové infekce).
  38. Cukr snižuje schopnost enzymů.
  39. Konzumace cukru je spojena s rozvojem Parkinsonovy choroby.
  40. Cukr může zvýšit množství tuku v játrech.
  41. Cukr může poškodit slinivku.
  42. Cukr je nepřítel číslo jedna pohybu střev.
  43. Cukr může způsobit depresi.
  44. Cukr zvyšuje riziko rakoviny žaludku.
  45. Cukr může přispět k Alzheimerově chorobě.
  46. Cukr může vést k tvorbě ledvinových kamenů.
  47. Cukr může zhoršit premenstruační syndrom (PMS).
  48. Cukr podporuje nadměrný příjem potravy u obézních lidí.
  49. Cukr může zhoršovat příznaky u dětí s poruchou pozornosti (ADD).
  50. Cukr může zvýšit množství jídla, které jíte.

To je ve zkratce 50 nežádoucích účinků cukru. Touto problematikou se zabývá Nancy Appleton PhD už od 80 let 19 století. Nancy dosud identifikovala celkem 144 nežádoucích účinků cukrů. O dalších se můžete dočíst i na její stránce zde.

Otázkou zůstavá, proč bylo mnoho let doporučováno tzv. “zdravé” stravování s vyšším množstvím sacharidů (cukrů) ve stravě a to víc jak 60% poměru k ostatním makroživinám. Ale to je asi výsledek toho, proč v dnešní době naše populace trpí výše popsanými zdravotními problémy.

Sacharidy (cukry) potřebuje každý z nás. Každopádně jídelníček by měl být tvořen z celistvých (holistických) potravin přirozeně se v přírodě vyskytujících a pro člověka nejvíce vhodných. Množství je pak závislé na individuálních potřebách organizmu. Ale o tom až zase v jiném článku.

Team HOLFIT

 

 

Leave a Comment (0) ↓